אלפי יח"ד חדשות בשטחו של ביה"ח שיבא, תל השומר

במועצת מקרקעי ישראל, אושרו השבוע הסכמים אשר במסגרתם ייבנו אלפי יח"ד חדשות בשטחו של ביה"ח שיבא, תל השומר. חלק גדול מהדירות יוקצו לסגל בית החולים בתנאים מיוחדים.

 

מועצת מקרקעי ישראל אישרה השבוע הסכמים לבנייה של אלפי יח"ד חדשות בשטחו של ביה"ח תל השומר. מבני המגורים הישנים של סגל בית החולים, עם 590 דירות ישנות, ייהרסו ובמקומם תבנה שכונת מגורים חדשה עם כ – 3,000 יח"ד חדשות.

 

כ- 1,100 יחידות מתוך כלל היחידות שייבנו מיועדות להשכרה לצמיתות. הצוותים הרפואיים של בית החולים יקבלו עדיפות בפרויקט ההשכרה וכ -600 יחידות יוקצו לסגל בית החולים בשכירות מוזלת בכ-30% ממחיר השוק.

 

רשות מקרקעי ישראל התחייבה במסגרת ההסכם לממן את העלויות של העתקת המבנים המתפנים בבית החולים, הקמה של מבנים חלופיים ושדרוג של תשתיות בהיקף של כ – 1.1 מיליארד ₪.

 

מימוש התכנית מותנה בהסכמת הנהלת בית החולים. משא ומתן על עקרונות ההסכם בנוגע לתנאי הפינוי של 240 דונם משטח בית החולים, מתנהל במשך כמה שנים בין הנהלת בית החולים, רשות מקרקעי ישראל, משרד הבריאות ומשרד האוצר.

 

שר האוצר, משה כחלון: "הסכם זה משתלב עם מדיניות הממשלה להאצה של שיווק תכנית מחיר למשתכן וההשכרה, בדגש על אזורי הביקוש ובסמוך למוקדי תעסוקה. הציבור יקבל כ – 3,000 יח"ד שישווקו במחיר למשתכן והשכרה לצמיתות. ביה"ח תל השומר יקבל תשתיות ושירותים מתקדמים לטובת כלל המטופלים והצוות הרפואי ויהפוך לבית חולים של העתיד. תושבי בקעת אונו יקבלו כבישים חדשים שיעזרו בהפחתת העומס התחבורתי באוזר".